Wednesday, March 26, 2008

Everybody must get stoned!


"I,m stoned, "



vastan ma, kui keegi kysib



"How are you?"



See on ilmselt kõige adekvaatsem selgitus seisundile, mis tabab vineyard'i töötajat, peale 9 tunnist tööpäeva. Yheksa tundi kytab lõunamaa päike lagipähe, silmad ei fokusseeri enam, keel kuivab kurku kinni, kiire, kiire, kiire. Ingliskeelsete lausete moodustamine muutub aina vaevalisemaks. Vahel on tunne nagu keskkoolis, kus olin viie paralleel-klassi peale koige nõrgem, inglise keeles muidugi, mitte lõua tombamises. Enne kui ma õjudsin põetajale tunnis vastama hakata, selja taga nohikud juba itsitasid.



"Lazy bones, lazy bones."



ytles õpetaja laitvalt. Siis tuli minu "tähetund", inglise keele suuline riigieksam, kus ma sain suureparased yheksa punkti! Maksimum oli 20. Halvemuselt jargmine sai 11, hea luuser mõtlesin ma. Kuidagi sai sellelt aluselt labi Euroopa hääletatud. Kasutasin umbes kymmet sõna, sellest piisas. Ylejaanu rääkisin käte ja jalgadega. Poola Slovaki piiril pandi mind kyll vangi, aga nad niikui-nii ei oleks inglise keelest aru saanud.

Elu kesk-koolis ei olnud meelakkumine: http://www.youtube.com/watch?v=9A9gfy1MZyc




Siin aga on olukord vahel vastupidine. Mõned prantslased ja paljud idamaalased kõnelevad ikka vaga viletsat inglist. Yldjuhul nad liiguvad ringi suuremate seltsingutena, kus juhtoinas natuke ikka saab aru, mis teoksil. Aga toole minnes ikka mõni satub karjast eemale. Nojah siis juhtub vahel, et mina kes:



"Do'nt speak any foreigen languages at all"



pean neile ema eest olema ja seletama



"What the fuck is going on"



Elu on ikka imelik.



Siinkohal tervitan oma inglise keele opetajat ja Tsehhi vangivalvureid.

3 comments:

Anonymous said...

Eestimaal räägiatkse, et kängurumaal lülitatakse varsti elekter välja, vähemalt tunniks ajaks. Kas uudised MAA TUNNIST on jõudnud ka Margaret Riverisse?

Rainis said...

tõesti huvitav, kuidas seda tehakse, elektrijaamu ju seisma panna ei saa, seega tund aega lastakse generaatoritel lihtsalt tühja käiata. Kuid teiselpool ilmselt käivad asjad teist pidi

Karl Lont said...

Maa tund elektri saastmise seisukohalt on mottetu. Et inimeste teadlikust tosta, voibolla moni motleb natuke, aga vaevalt.