Thursday, February 28, 2008

To"o"

Londo siin kysis, et kuda to"o"ga on.
To"o"d on.
Ma so'o'stsin kohe teisel pa"eval peale Margaret Riverisse saabumist to"o"le. Valgete viinamarjade hooaeg hakkas kaks na"dalat tagasi ja kestab umbes kuu aega veel. Punased marjad on veel puu otsas, aga need korjatakse enamjaolt masinaga.
Peale valgeid marju on na"dal paar na"dalat vaiksemat aega, kui suurem osa packbackereid lahkub po~hja poole. Siis tuleb oliivihooaeg, ma'rtsi lo~pp aprilli algus. Ma loobusin peale esimest na'dalat marjade korjamisest, nyyd olen ma "pocket-boy". Minu asi on hoolitseda, et korjajatel oleks kogu aeg tyhjad kastid ees ja ta"is korjatud kastid saaks a"ra veetud. 16.70$ tunnist. Raskuste to~stmine kuumas kliimas - see mulle meeldib! Ta"na na"iteks to~stsin kymnekilost raskust viissada korda pea kohale.
"Fitness for Every Body!"
- lugesin meie kontori ko~rval oleva jo~usaali ukse kohalt.
To"o"tan firmas nimega VinePower. Siin on vo~imalik to~o~tada 7 pa"eva na"dalas, aga vana istanduse-hundina tean ma, et yks pa"ev peab ka hingele olema, misiganes - vaatad rannas paljaid naisi vo~i ka"id na"iteks kirikus.
Pluuto ykskord to"o"tas Iirimaal, o~unaistanduses, seitse pa"eva na"dalas. Ta la"ks yle keha ka"rna ja hakkas servast juba ma'danema. Palju ei olnud puudu, et peremees oleks pidand ta o~htul a"mbritega aiast va"lja kandma.

4 comments:

Londo said...

aga tööd leiab ka ilma agentuurita kergelt? ehk siis sa läksid lihtsalt kohale ja pandi kohe tööle?

Karl Lont said...

No see vinepower ongi natuke nagu agentuuri eest kah, ma olen vinepower'i palgal ja to'o'tan erinevates aedades margaret Riveri piirkonnas.
Ega selle marjakorjamisega rikkaks ei saa, to'o'pa'evad on liiga lyhikesed. kell seitse hakkab pihta ja kestab u kella 11-13ni. Va'rk on selles, et kuumaga vabanevad mingid oksydandid marja sees ja sellest on probleem.
Selle ajaga teenib u 100-120 dollarit, maksud maha. maksu maksan ma praegast mingi 30 protsenti. peab nuputama, a'kki saab kuidagimoodi va'hem maksu maksta.
Aga mujalt ei ole proovind to'o'd otsida, sellel on mitu po`hjust:
1. Ma olen liiga laisk, et hakata uut to'o'kohta otsima.
2. ma olen siin Margaret Riveris natuke nagu pantvang, sest pole oma transporti ja suurem osa teisi to'o'kohti eeldab oma transporti.
3. ma saan vinepoweris ise oma to'o'kraafikut sa'ttida- poolepa'evase etteteatamisega vaba(d) pa'eva(d) vo~tta kahepa'evase etteteatamisega firmast lahkuda.

WaterLANDS blogi said...

kuule, kuule, kuidas sa maksad 30% maksu? peaks ju olema 13% kui sa töötad harvest alal? kas siis seadus on muutunud?

Karl Lont said...

Maks on jah 29 %, kui nyyd tapne olla.